FAQ

Di bawah adalah beberapa persoalan yang sering ditanya oleh setiap agen dan juga pelawat yang berminat untuk menyertai perniagaan topup reload ini. Anda di kehendaki membaca persoalan-persoalan yang sering ditanya di bahagian ini kerana kemungkinan soalan yang anda ingin tanya sudah ada jawapan di sini.

1. Bagaimana sistem agen topup ini berfungsi ?Ianya beroperasi 24 jam secara sistem e-load iaitu dengan menghubungkan Handphone anda ke server reload kami. Sebagai contoh, ketika anda beli topup di kedai, anda perlu tulis nombor handphone anda di buku log untuk membolehkan penjual topup memasukkan topup ke handphone anda. Kini anda boleh melakukannya hanya menggunakan handphone anda.

2. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftar sebagai agen topup ? 
Boleh daftar melalui agen kami atau boleh rujuk website di www.aserver.teliport.net.


3. Bagaimana cara pengiraan profit dilakukan dan bagaimana agen akan mendapat profit tersebut? 
Setiap kali anda cek baki, server akan reply status Baki & Komisen ke telefom bimbit anda. Jika anda Jual/Guna topup contoh RM10, maka server akan potong hanya RM9.55 dari Baki Akaun anda dan keuntungan RM0.45 akan kekal berada di dalam akaun topup anda di server. Komisen pula diperolehi dari penjualan/penggunaan topup oleh downline yang telah dilantik. Komisen ini boleh ditukar kepada nilai Baki dan boleh di tunaikan dengan cara jualan topup atau dipindahkan kepada agen downline anda. Jika topup dijual, anda mendapat Keuntungan Jual/Guna , jika lantik Agen Downline , anda akan mendapat kedua-dua keuntungan. Rujuk keuntungan ke-3 dan ke-4 di ruangan HOME. Ramai Dealer yang telahpun mencapai tahap mendapat topup percuma dan income sehingga RM900 setiap minggu disebabkan mereka mempraktikkan kesemua ruang keuntungan sebagai Dealer Topup.


4. Adakah saya perlu menggunakan No. HP yang didaftarkan sahaja untuk melakukan jualan dan tambah modal? 
Ya. Anda perlu menggunakan No. HP yang anda daftarkan sebagai agen topup sahaja untuk menjual topup dan menambah modal.


5. .Berapa lama Akaun agen baru akan aktif setelah melakukan deposit?
Akaun baru akan aktif dalam masa 1 jam sahaja. Anda akan menerima sms pengesahan dari server.


6. Saya telah menyertai agen topup  ini. Tetapi saya terlupa No ID saya. Bagaimanakah cara saya boleh mendapatkan semula no ID saya? 
Dapatkan semula no ID anda dengan menaip ” BAKI ” dan hantar ke no server.


7. Kenapa saya tambah modal tetapi tidak mendapat sebarang maklum balas dan tidak mendapat modal tersebut. 
Sila ikut format tambah modal dengan betul seperti di bahagian  cara tambah modal.


8. Adakah saya boleh menguruskan modal downline saya? 
Ya. Anda boleh menguruskan modal downline anda.


9. Adakah saya perlu membayar kepada mana-mana pihak untuk mendaftarkan Agen ?
Tidak. Anda boleh simpan hasil yuran pendaftaran downline anda. Syarikat akan caj rm9 setiap pendaftaran agen baru daripada modal anda.


10. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftarkan downline dan apakah format yang digunakan?
Sila lihat bahagian Cara Daftar Agen bagi mendaftarkan downline.


11. Adakah agen yang berdaftar boleh menentukan yuran pendaftaran downline?
Ya. Anda boleh menentukan yuran downline anda sendiri.


12. Adakah saya perlu mendaftarkan no HP yang berbeza untuk menjual produk yang berbeza?
Tidak perlu. Ini kerana, dengan satu pendaftaran no HP sahaja sudah membolehkan anda menjual semua produk yang ditawarkan kepada anda (produk yang ditawarkan melalui laman web ini).


13. Kenapa pelanggan saya tidak mendapat reload digi sedangkan transaksi mengatakan ianya sudah berjaya?
Jika anda menggunakan topup pin (DP), anda perlu memberikan sendiri no pin tersebut kepada pelanggan anda.


14. Adakah saya perlu maintain jualan secara bulanan atau tahunan ?
Tidak.


15. Bagaimana cara nak tukar komisyen kepada deposit?
Taip TUKAR.ALL dan hantar ke no server     (boleh guna huruf besar atau kecil)


16. Apa yang biasa menyebabkan transaksi gagal?
Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:


-Prepaid Handphone anda habis.
-Modal kredit Topup anda habis.
-Pin anda sedang diblock
-Pin anda salah.
-Kod produk salah.
-No. Tujuan tidak betul.
-Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
-Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke no server.
-Kesalahan dalam mengirimkan ke no server.


17. Apakah deposit modal kredit agen akan hangus dalam waktu tertentu?
Deposit modal kredit topup tidak akan hangus dalam waktu tertentu & tidak akan berkurang apabila tidak gunakan untuk melakukan transaksi.


18. Apakah agen dapat mendaftarkan agen baru?
Ya. Agen boleh mendaftarkan agen baru. Yuran pendaftaran agen yang tentukan. Caj server RM9.00 akan dikenakan kepada anda sewaktu menjalankan transaksi ini.


19. Berapa lama deposit modal kredit topup akan ditambahkan, jika sudah melakukan deposit modal?
Jika tidak ada gangguan internet banking, modal anda akan diproses dalam tempoh 4 jam waktu bekerja.


20. Berapa cas untuk setiap transaksi yang dilakukan melalui sms ke no. Server?
1 sen ditolak dari kredit hp (sekiranya anda telah aktifkan 8pax(Celcom), Active5(Maxis),Friends and Family(DiGi))  dan 1 sen lagi dipotong dari modal topup anda. Cas sama dikenakan untuk setiap sms yang di hantar ke No. Server seperti cek Baki modal topup.


*Sila Tambah Modal Awal Sebelum Stok Modal Kehabisan


Tambah Modal mengambil masa 30 minit hingga 4 jam waktu berkerja, jadi anda perlu menambah modal sebelum stok modal anda kehabisan bagi mengelakkan berlaku masalah tidak boleh topup.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen yang diberi