langkah awal yang perlu anda tahu sebelum memulakan perniagaan TOPUP
- MEMILIH NO GATEWAY YANG SESUAI
- NO.AKAUN BANK
- CARA TAMBAH MODAL
- CARA MENJUAL
- FORMAT SMS
- CARELINE
1) PILIH NO.SERVER
0139579976
0148288999
0175505924
0169458836
Nota: Sila pastikan nombor server di bawah di ‘save’ terlebih dahulu sebelum anda bermula..
2) CARA TAMBAH MODAL:
*Pastikan anda ikut format diberi agar tidak gagal untuk menambah modal
Maklumat penting yang perlu ada pada format adalah berpandukan pada Resit anda:
Format SMS:
Hantar ke no.server pilihan anda.
Server akan proses dalam masa 4jam. System tambah modal 9am – 6.30pm setiap hari kecuali hari Jumaat 9am – 12am Dan 3pm – 9pm.
*anda harus menghantar report sms dalam lingkungan masa itu sahaja
Tambah modal anda gagal diproses antaranya disebabkan:
3) CARA MENJUAL:
Ada 3 cara yang boleh digunakan untuk format SMS:
FORMAT 1: KodProduk<.>No.Tel Pelanggan
FORMAT 2: KodProduk<jarak>No.Tel Pelanggan
FORMAT 3: KodProduk<*>No.Tel Pelanggan
Lihat contoh situasi keterangan menggunakan format di atas:
Pelanggan anda 0128475644 ingin membeli topup Maxis berharga RM5. Contoh format SMS yang perlu anda taip adalah:
Server akan membalas SMS berkenaan :
Server akan membalas SMS berkenaan :
PERINGATAN INI SANGAT PENTING!:
Sila berikan SOFTPIN Topup tersebut kepada pelanggan anda. Sila rujuk Telco untuk ketahui memasukkan Topup PIN
0175505924
0179892253
0179531997
0169458836
Nota: Sila pastikan nombor server di bawah di ‘save’ terlebih dahulu sebelum anda bermula..
- pemilihan no gateway mengikut sim anda bukan mengikut produk yang ada ingin beli.
- yang menjimatkan kos sms.
2) CARA TAMBAH MODAL:
*Pastikan anda ikut format diberi agar tidak gagal untuk menambah modal
Maklumat penting yang perlu ada pada format adalah berpandukan pada Resit anda:
- Nama bank
- Jumlah (RM)
- Tarikh
- Masa
Format SMS:
Taip: Modal*namabank*RM*tarikh*masa
Hantar ke no.server pilihan anda.
Server akan proses dalam masa 4jam. System tambah modal 9am – 6.30pm setiap hari kecuali hari Jumaat 9am – 12am Dan 3pm – 9pm.
*anda harus menghantar report sms dalam lingkungan masa itu sahaja
Tambah modal anda gagal diproses antaranya disebabkan:
-
salah bank
-
nilai tidak tepat
-
tarikh tidak tepat
-
masa tidak tepat
-
bankin lain-lain bank(interbank)
PERHATIAN: Tambah Modal yang kosong atau berbentuk
penipuan tidak akan diproses malah akan dikenakan tindakan undang-undang
terhadap mana-mana individu yang menipu. Kesalahan yang berulang kali
akan mengakibatkan akaun anda boleh disenarai hitam / dinyahaktifkan!
3) CARA MENJUAL:
FORMAT 1: KodProduk<.>No.Tel Pelanggan
FORMAT 2: KodProduk<jarak>No.Tel Pelanggan
FORMAT 3: KodProduk<*>No.Tel Pelanggan
Klik untuk lihat lebih jelas |
Lihat contoh situasi keterangan menggunakan format di atas:
Pelanggan anda 0128475644 ingin membeli topup Maxis berharga RM5. Contoh format SMS yang perlu anda taip adalah:
Taip SMS: M5.0128475644
Hantar ke no.server (No.Gateway)
Server akan membalas SMS berkenaan :
status topup, baki modal, harga belian, No.Siri / Rujukan
*Jika anda mendapat report SMS dari server yang berstatus GAGAL, kemungkinan atas beberapa sebab:
- No. HP pelanggan salah.
- Kod Telco yang anda taip salah.
- Masalah rangkaian.
- Nombor tidak aktif.
- Server tergendala.
- Sementara tiada stok.
- Baki modal tidak mencukupi untuk transaksi.
FORMAT UNTUK JUAL SOFTPIN:
Selain dari SMS/topup terus masuk, kami juga menyediakan format untuk memasukkan topup pin.Ia umpama seperti kita beli topup (kad) diluar.
FORMAT:
- No. HP pelanggan salah.
- Kod Telco yang anda taip salah.
- Masalah rangkaian.
- Nombor tidak aktif.
- Server tergendala.
- Sementara tiada stok.
- Baki modal tidak mencukupi untuk transaksi.
FORMAT UNTUK JUAL SOFTPIN:
Selain dari SMS/topup terus masuk, kami juga menyediakan format untuk memasukkan topup pin.Ia umpama seperti kita beli topup (kad) diluar.
FORMAT:
KodProduk.NoTel Pelanggan
Contoh: Pelangan 0102234567 membeli topup Clixter softpin rm5
Taip SMS: cxp5.0167890123
Hantar ke no.server (No.Gateway)
Server akan membalas SMS berkenaan :
status topup, baki modal,harga belian, No.Siri / Rujukan
PERINGATAN INI SANGAT PENTING!:
Sila berikan SOFTPIN Topup tersebut kepada pelanggan anda. Sila rujuk Telco untuk ketahui memasukkan Topup PIN
0 comments:
Post a Comment
Terima kasih di atas komen yang diberi